Bilim insanları kanser hücrelerini ‘sonsuz bir uykuya yatırıyor'

Avusturalyalı bir grup bilim insanı, kanser hücrelerinin diğer sağlıklı hücrelerle bir araya gelip çoğalmasını önleyen ve onları ‘sonsuz bir uykuya yatıran' bir madde geliştirdi.

Bilim insanları kanser hücrelerini ‘sonsuz bir uykuya yatırıyor'
06 Ağustos 2018 Pazartesi 18:14

Avusturalyalı bilim insanları, kanser hücrelerini durdurmaya yarayan yeni bir madde geliştirdi. Nature dergisinde yayınlanan makalede uzmanlar, geliştirdikleri maddenin kanser hücrelerinin gelişiminde önemli rol oynayan KAT6A ve KAT6B proteinlerini etkilediğini belirtti.

Laboratuvarda madde ile kanserli fareler üzerinde yapılan testlerde söz konusu madde ile bu proteinler etkisiz hale getirildi ve farelerin ömürlerinin 4 kata kadar uzadığı gözlendi. Madde sağlıklı DNA'ya zarar vermeden ayrıca kanser hücrelerinin üretimi ve yayılmasını önledi.

Bilim insanlarına göre, günümüzde kanser tedavisinde yaygın olarak kullanılan kemoterapi ve radyasyon tedavisi gibi yöntemler kanser hücrelerini ortadan kaldırırken, sağlığa ciddi zarar veriyor. Nitekim hastaların saçları dökülüyor, bağışıklıkları düşüyor ve doğurganlıkları zarar görüyor. Ancak yeni madde kanser hücrelerinin diğer hücreler arasına girmesini önlüyor. Hücreler ölmese de diğer hücrelerle bir araya gelemediğinden çoğalamıyor. Diğer bir deyişle kanserli hücre ‘sonsuz bir uykuya yatırılıyor.'