Cildi Yaza Hazırlama Zamanı

Cildimiz, iç ve dış etmenlerden kolayca etkilenen vücutta vitamin sentezinden, mineral dengesine; zararlı maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasından vücut sıcaklığını sabit tutmaya kadar bir çok görevi olan bir organdır.

Cildi Yaza Hazırlama Zamanı
06 Temmuz 2020 Pazartesi 21:54

  • Ancak güneş ışınları, hava kirliliği ve sağlıksız beslenme gibi faktörler cildimiz üzerinde geçici veya kalıcı hasarlar bırakmaktadır.
  • Özellikle beslenmeye dikkat ederek bu hasarları en aza indirmek ve yaşlanmayı geciktirmek mümkündür.

1. UYGUN PH DERECESİNDE SU TÜKETMEK

  • Gün içinde düzenli su tüketmenin cilt sağlığı üzerinde olumlu etkileri bulunmaktadır.
  • Uygun pH aralığında su içmek metabolizmanın çalışması için gereken enzimlerin uygun pH değerine ihtiyaçları vardır.
  • pH aralığı 7,2-8,5 olan sular tercih edilmelidir ve günlük 2,5-3 litre sıvı alımı sağlanmalıdır.
  • Şekersiz kompostolar, bitki çayları, açık çaylar sıvı tüketimine destek olurlar.

2. YAĞLI BESİN TÜKETİMİNE DİKKAT ETMEK

  • Özellikle 30’lu yaşlardan sonra vücutta elastikiyeti sağlayan kolajen üretimi yavaşlamaktadır.
  • Kolajen üretimi yeterli düzeyde olmazsa ciltte kırışıklıklar oluşmaya başlamaktadır.
  • Yeterli ve dengeli bir beslenme düzeni ve yaşam alışkanlıkları kazanmak kolajen üretimini artırmaktadır.
  • Sağlıksız yağları tüketmek, trans yağ kaynaklarını sınırlamamak, paketli ürünleri tercih etmek, kızartmalar ve fast- foodlar cilt hasarlarını artırmaktadır.
  • Zeytinyağı, avokado, çiğ kuru yemişler gibi sağlıklı yağ kaynaklarını tüketmek cilt sağlığını korumaya yardımcı olmaktadır.

3. ANTİOKSİDAN BESİNLER TERCİH ETMEK

  • Antioksidan kapasitesi yüksek besinleri tercih edilmesi hücre hasarını önlemektedir.
  • Antioksidanlar, vücut hücrelerinde meydana gelen hasarları tamir ederek cilt yaşlanması, kanser, diyabet hatta Alzheimer gibi hastalıkların oluşumunu önlemektedir.
  • Cildi toksinlerden arındırmak için de antioksidan besinler tercih edilmektedir.
  • Karadut, frambuaz, böğürtlen, çilek, kiraz, siyah üzün güçlü antioksidan besinlerdendir.

4. GÜNLÜK BESLENMEDE YEŞİL YAPRAKLI SEBZELERE YER VERMEK

  • Kahvaltıdan itibaren her öğüne çiğ ve taze yeşil yapraklı sebzeler tercih edilmektedir.
  • Roka, tere, dereotu, maydanoz, ıspanak, kale yaprağı günlük olarak tercih edilebilecek yeşil sebzelerdendir.
  • Kan dolaşımını hızlandırmaları, karaciğere toksinlerin atılmasında yardımcı olmaları ile cilt üzerinde biriken zararlı maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlamaktadır.

5. POLİFENOL İÇEREN BESİNLER TÜKETMEK

  • Polifenol içeren besinler hücreleri iyileştirerek canlı tutmaktadırlar.
  • Soğan içerdiği kuarsetin ve glutatyon ile hücrelerde biriken zararlı maddeleri uzaklaştırır ve cilt dokusundaki hasarı önlemektedir.
  • Domates içerdiği likopen ile kanser başta olmak üzere birçok hastalığa karşı koruyucudur ve özellikle cilt sağlığının korunmasında önem taşımaktadır.

6. BASİT ŞEKER TÜKETİMİNİ KISITLAMAK

  • İşlenmiş ve rafine şekerler cilt yaşlanmasını hızlandırmakta, kollajen üretimini azaltmakta, toksik maddelerin vücutta birikimini artırmaktadır.
  • Kanser oluşumunun birinci nedenleri arasında yer alan şeker günlük beslenmede kısıtlanmalı mümkünse tamamen beslenme düzeninden çıkarılmalıdır.


Form AssistCildinizi Yaza Hazırlama Zamanı Geldi


İlgili Galeriler
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.