Yerli ve Milli Otomobil Çin Merkezli Hybrid Kinetic Group'a Ait Çıktı

Yerli ve milli denilen araç, İtalyan tasarım devi Pininfarina ait ve aracın adı ise Çin'in Hong Kong merkezli devi "Hybrid Kinetic Group" olduğu ortaya çıktı.

Yerli ve Milli Otomobil Çin Merkezli Hybrid Kinetic Group'a Ait Çıktı
28 Aralık 2019 Cumartesi 14:15

banner255

Aracın 5 modeli bulunmakta. Bunlar K350, K550, K750, sedan H500 ve H600 modelleridir.

18 Nisan 2018’de Pininfarina, elektrikli K350 SUV’unun teaser’ını yayınladı. Otomobil’in, 25 Nisan’daki Pekin fuarında tanıtılacağını duyurmuştu.İtalyan tasarım firması Pininfarina, H500 sedanın gölgeli bir teaser’ını paylaştıktan sonra Pekin’de tanıtacağı bir diğer aracın görselini yayınlamıştı. K350 adlı SUV modeli, Hong Kong merkezli Hybrid Kinetic Group ailesinin yeni yüksek sürüşlü üyesi olacağı ifade edilmişti.

Paylaşılan teaser görüntülerinden bir tanesinde aracın yan profili görülürken diğerinde de ultra lüks iç mekan sergileniyor. K350, beş koltuklu K550 ve yedi koltuklu K750'nin ardından Hybrid Kinetic Group ailesinin en küçük SUV’u olacak ve sadece birkaç hafta içinde Pekin Otomobil Fuarı’nda Show'da H500’ün yanında boy göstermişti.K350, yeni markanın serisindeki üçüncü SUV modeli olurken, firmanın ürettiği altı prototipten biri konumunda. Ancak kendisinden önceki SUV kardeşlerinin aksine K350, tamamen elektrikli. K550 ve K750 ise hibrit bir üniteye sahip.

Yeri gelmişken fuarda tanıtılacak bir diğer isim olan H500’den bahsedelim. Teaser görseline bakıldığında kısa bagaj bölümü ile fastback görünümü çizen araç, yine de akıllıca hazırlanan tasarımı sayesinde arkada cömert bir diz mesafesi sunuyor gibi görünüyor. Gerçek dünyaya hazır tasarım izleri taşıyan konseptin üretim bandına çıkması çok da şaşırtıcı olmaz olmadı da tıp kı özde İtalyan Malı, İtalyan üretimi olan, sözde yerli ve milli olan tomofillerimiz gibi.

Yerli Otomobil

Yerli uçağı

Altay Tankı,

Hürkuş Eğitim Uçağı,

Atak Helikopteri,

Denizaltı Savunma Harbi ve Keşif Karakol Gemisi,

Zırhlı muharebe aracı Kirpi,

Ve daha niceleri...

Dönemin AKP Başbakanı Davutoğlu, 2015 24 haziran seçim sürecinde Haliç Kongre Merkezinde bir toplantı düzenleyerek yüzde yüz milli uçak projesinin startını verdiklerini açıkladı. Uçak sözde Türk mühendislerinin hiç bir yabancı yardım almadan geliştirecekleri ve tüm parçaları yerli olan bir nitelikte olacakmış. Yalanın, aldatmanın bu kadarı olur denen bir “proje”.

Davutoğlu Tanıtım toplantısında şunları söylüyordu:

“-Milli uçak yapımımda 1944’den bu yana çok şey kaybettik. Savunma sanayide de bu geçerli. Savunma Sanayide bugün yerli kullanım yüzde 50’lileri aştı. Bir zamanlar kapatılan ROKETSAN bugün küresel piyasada önemli bir yer edindi. Eğer AK Parti olmasaydı şu an geliştirilmiş bir çok şey durdurulmuş olacaktı.

-TRJ 328 Türkiye’nin yerli yolcu uçağında ilk adımı olacak. 2019’da ilk uçak uçuşa geçecek.

-Tepeden tırnağa tamamen Türk mühendisliği ile üretilecek olan TRJ628 dünyada büyük yankı uyandıracak. 70 kişilik kapasitesi ile havacılığı bambaşka boyuta taşıyor. En son teknolojinin kullanılacağı bu uçak inişe uygun olmayan yerlere de iniş sağlayabilecek. Bu uçak ile göklerdeki milli çağın başlangıcı olacak.”

Peki işin aslı neydi?

TRJ 328 adı altında bize yutturmaya çalıştıkları 1922 yılında kurulan, 2002 yılında iflasını veren, Federal Almanya’da kurulu, en son Daimler Aerospace ortaklığında, Avrupa Uzay ve Havacılık Ajansı EADS bünyesinde faaliyet yürüten DORNİER Flugzeugswerke, yani Dornier Uçak Fabrikaları tarafından üretilen Dornier 328’den başka bir şey değil. TRJ 628 olarak üretileceğini açıkladıkları model ise, D 328’in iki katı koltuk kapasitesine sahip olup dizayn edilen, projelendirilen ancak 2002 yılında iflas dolayısıyla üretilemeyen uçak tipi. Dornier’in bütün üretim ve marka lisansları ABD’li Siera Nevada Corporation-SND tarafından iflas masasından alınmıştır ve şimdi Türkiye’ye pazarlanması amaçlanmaktaydı.

İnsansız hava aracı ANKA ve daha nicesi… Hepsine yüzde 100 yerli denildi, aylarca hatta yıllarca reklamı yapıldı lakin ardından koca koca milli yalanlar çıktı! Şimdi de sıra bugün tanıtılan yerli tomofillerimizde...

Yüzde yüz yerli ve Türk mühendislik harikası olarak tanıtılan ve her seçim öncesi iktidar partisinin ekmeğine yağ süren projelerin milli birer yalan olduğu maalesef gerek görsel gerekse yazınsal yandaş medya tarafından gizleniyor.

Örneğin, Güney Kore ile anlaşarak K2 Black Panther tankının bir benzerini Kore ile beraber üreten Türkiye, aynı tankta Alman motoru kullandığını halkın tabiki bilgisi yok çünkü gizlendi.

Bir diğer yerli ve milli diye yutturulan, 2012 yılında Cumhurbaşkanı ve Başbakan’ın test ettiği Hürkuş adı verilen eğitim araçları da Güney Kore’ye ait KT-1 TPR ait uçağın kötü bir kopyası olarak tasarlandığı yine halkımızdan gizlendi.

Bir başka yerli denen Atak helikopteri gerçeği ise ihracat esnasında motorunun ABD’ye ait olması ve ABD’nin satış lisansı vermemesinden ötürü iptal edilen ihalelerle ortaya çıktığını bilmeyenimiz yoktur.

Peki, zırhlı muharebe aracı Kirpi ve insansız hava aracı ANKA’yı İsrail ile el ele, kol kola üreten Türkiye’ye sadece montajını yapmak düştüğünü biliyor muyuz? ANKA’nın kamerası dışında neredeyse tüm parçaları İsrail’e ait iken, mevcut iktidar söz konusu İHA’dan yüzde 100 yerli olarak nemalanabildi. İsrailli Hatehof firması ve British Motor Company (BMC) ortaklığıyla üretilen Kirpilerin adı da en çok İsrailli firmanın BMC’ye açtığı davalarla anıldı. Bu durum Kirpi ve ANKA üretiminde İsrail ile kafa kafaya veren iktidarın, seçim meydanlarda İsrail karşıtı söylemlerinin samimiyetini de ortaya koyuyordu.

Hatırlarsanız savunma sanayisi dışında yer alan ve Türkiye için çok önemli sayılan Göktürk 2 Gözlem Uydusu iktidarın “Kendi uydumuzu ürettik” yalanları arasında 18 Aralık 2012 tarihinde Çin’deki Jiuquan Fırlatma Üssü’nden uzaya fırlatılmıştı. İktidarın yerli yalanları arasında yer alan Göktürk 2 Gözlem Uydusunun neredeyse tüm parçaları ithal. Bir uydu için kritik öneme sahip olan ve o uyduya yerli diyebilmek için gerekli olan beyin, güç ünitesi, pyro kesici, sürücü sistemleri, güneş panelleri ünitesi ve optik cihazlar yüzde 100 yabancı olduğunu biliyor muyuz peki? Bu gibi durumdalar da; her sokak, her cadde, her bilboard, her gazete, her TV o reklamlarla dolar. Fakat AKP’nin övündüğü yerli projelerin ne kadar yerli olduğu gerçeği malum medya tarafından gizlense de, hiçbir yalan gizli kalmıyor maalesef. Yüzde 100 milli ve yerli diye sunulan fakat milli birer fiyasko olan projelerin parçalarının veyahut aslının kimlere ait olduğu bakıp da görebilenlere, duyup da anlayabilenlere ‘pes’ dedirtiyor.

Güney Kore ile anlaşmalı olarak tasarlanan ve ‘yerli’ olduğu iddiasıyla tanıtımı yapılan Altay tankı, Kore’ye ait K2 Black Panther tankının zırhını ve şasesini kullanıyor. Yüzde 100 yerli denen savunma sanayi ürünleri gibi motoru ithal olan Altay’da Alman MTU firmasının gönderdiği MT-883 Diesel motorlar kullanılıyor.

Hürkuş adı verilen ve milli eğitim uçağı olarak takdim edilen uçak iktidarın milli yalanlarından belkide en göze batanı. Tamamıyla Güney Kore üretimi olan KT-1 TPR eğitim uçağının Türkiye için geliştirilmiş bir versiyonu. Oldukça hantal ve verimsiz olan, sınıfının en kaba eğitim uçaklarından birisi olarak bilinen KT-1 TPR için 2007 yılında Güney Kore ile ortak üretim/ortak montaj anlaşması imzalandı. Anlaşma gereği bu uçaklar ortak üretim olarak Türkiye’de üretilecekti. Kore Havacılık Şirketi (KAI) Türkiye için bu uçağın başka bir versiyonunu geliştirdi.

Güney Kore geliştirilen versiyonun patentini Türkiye’ye 500 milyon dolar gibi bir rakama sattı. Türkiye’ye getirilen prototiplere Hürkuş adı verilince yüzde 100 Kore malı olan uçak bir anda “Milli” oldu. Sadece adı milli olan eğitim uçağı iktidarın her seçim öncesi kullandığı önemli bir propaganda aracı oldu.

İtalyan şirketi Augusto ile ortak üretimi yapılan ve yüzde yüz milli sloganları ile tanıtımı yapılan Atak helikopteri de iktidarın milli yalanları arasında yer alıyor. Birçok ağır parçası ithal olan ve neredeyse sadece montajı Türkiye’ye ait olan Atak helikopterine yüzde 100 yerli denerek adeta 76 milyonun zekasıyla alay edildi. Atak helikopterinin sözde yerli olan macerasını kavrayabilmek için tek bir örnek yeterli oluyor. Motoru ABD’den ithal edilen Atak helikopteri, ABD’nin satış lisansı vermemesinden ötürü farklı ülkelere ihraç edilemiyor. Geçtiğimiz yıllarda bazı ülkelerin Atak’ı satın almak için başvuruları ABD’nin vermediği lisans üzerine geri çevrilmişti.

Elektronik aksanı ASELSAN tarafından donatılan ve yüzde 100 milli denilen MİLGEM’de de en önemli parça yani motor ithal ediliyor. Yerli savaş gemisi olarak adlandırılan ve iktidar için yıllardır seçim afişlerinin vazgeçilmezlerinden biri olan MİLGEM’deki yabancı izleri en az kadar yerli izler kadar belirgin.*

Yalanlar üzerine kurulan Yerli Milli Savunma Sanayi’nin bir örneği de Kirpi zırhlı araçları. İsrailli Hatehof firması ve British Motor Company (BMC) ortaklığıyla yapılan zırhlı araç kirpinin büyük bölümünde İsrail izi bulunuyor. Sadece montajı Türkiye’de yapılan ve ağır parçaları ile zırhı İsrail üretimi olan kirpi yerli savunma sanayi ürünü olarak tüm Türkiye’ye sunuldu. Kirpi, BMC’nin iflası sürecinde İsrailli şirketin açtığı tazminat davalarıyla adını duyurmuştu.*

Ana amaç olarak terörle mücadelede etkin olma amacıyla ortaya çıkan milli savunma sanayinin en önemli halkalarından biri olan insansız hava aracı Anka da yerli yersizlerden bir tanesi. Ankalarda da tıpkı kirpi gibi İsrail izleri bulunuyor. İsrail yapımı Heronların Türkiye ve İsrail ortaklığıyla üretilen farklı bir modeli olan Anka’nın sadece kameraları yerli. ASELSAN tarafından üretilen kameraların da heronlarda bulunan kameralardan daha ağır olması (60 kg) Ankaların heronlara göre daha verimsiz olmasını sağlıyor. Yerli olarak tanıtılan fakat İsrail yapımı olan Anka insansız hava araçları milli denilen savunma sanayinin milli yalanlarını katmerleştiriyor. Uzmanlara göre savaş uçağı yapmaktan daha zor olan insansız hava aracı üretimi Türkiye’nin mevcut tecrübe ve teknik birikimi göz önüne alındığında mümkün görülmüyor.

Savunma sanayisi dışında yer alan ve Türkiye için çok önemli sayılan Göktürk 2 Gözlem Uydusu da yerli denilen yalanlardan. İktidar tarafından “Kendi uydumuzu ürettik” yalanı ile 18 Aralık 2012 tarihinde Çin’deki Jiuquan Fırlatma Üssü’nden uzaya fırlatılan Göktürk 2 ne kadar yerli? İşte cevabı:

- Uydunun güç ünitesi (APCON)

- Uydunun pyro kesici ve sürücü sistemleri (PDM)

- Uydunun güneş panelleri ünitesi

- Uydunun optik cihazları

- Ve en önemlisi uydunun beyni

Bir uyduya yerli diyebilmek için gerekli olan bu en önemli parçaların tamamı ithal ürünlerden oluşuyor. Buna rağmen iktidar bu uyduya yerli diyip, bu uydu üzerinden oy hırsızlığı yapabiliyor.

Şimdi sıra yerli ve milli tomofilimizde,

Allah kaza bela vermesin, hayırlı yolculuklar herkese...



Kaynak: https://gazikent27.com/haber/yerli-tomofil-haberi-19089.html


İlgili Galeriler
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.