RTÜK'ten Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarını yayınlayan kanallara ceza

Kılıçdaroğlu'nun TÜRGEV ve Ensar Vakfı üzerinden Amerika'ya para aktarılması ile ilgili videoyu eş zamanlı yayınlayan KRT TV, Tele 1, Flash TV ve Halk TV'ye RTÜK tarafından ceza verildi.

RTÜK'ten Kılıçdaroğlu'nun açıklamalarını yayınlayan kanallara ceza
30 Mayıs 2022 Pazartesi 13:38

banner225

RTÜK, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun TÜRGEV ve Ensar Vakfı üzerinden ABD'ye para aktarılması ile ilgili videoyu eş zamanlı yayınlayan KRT TV, Tele 1, Flash TV ve Halk TV’ye ceza kesildi. Söz konusu kanallara oyçokluğuyla tavandan yüzde 3 para cezası verildi.

Konuya ilişkin sosyal medya hesabından paylaşımda bulunan RTÜK üyesi İlhan Taşcı, şunları yazdı:

'GRUP TOPLANTILARI SANSÜRLENİR, MECLİS TV'NİN FİŞİ ÇEKİLEBİLİR'

"RTÜK, Sayın Kılıçdaroğlu'nun ülkeyi sarsacak, manşet haber niteliğindeki açıklamaları ve ifşa ettiği belgeleri yayınlayan Tele1 KRT, Flash ve Halk TV’ye oyçokluğuyla tavandan %3 para cezası verdi. Karar, basın özgürlüğüne, haber alma hakkına ve demokrasiye vurulan bir darbedir!

RTÜK yayıncılara 'Kılıçdaroğlu’nun elinde belge de olsa, söyledikleri doğru da olsa yayınlarsanız ceza keserim, sansürlerim' gözdağını veriyor. Bu bakışla, partilerin canlı verilen grup toplantıları sansürlenir, muhalefin sesi duyulmasın diye Meclis TV’nin fişi de çekilebilir.

Türgev ve Ensar’ın şikayet dilekçelerine verilen sayı numaranın mürekkebi kurumadan RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin özel talimatla akşam rapor hazırlattı. Yüzlerce şikayet dilekçesi aylardır hatta yıllardır işleme bile alınmazken şimdi bu neyin telaşı, kimlere yaranma arayışı!!!"

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nun (RTÜK) bugünkü toplantısında; CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun, TÜRGEV ve Ensar Vakfı üzerinden Amerika’ya para aktarılması ile ilgili açıklamasını eş zamanlı olarak yayınlayan KRT TV, Halk TV, Tele 1 ve Flash TV ile birlikte Fox Haber sunucusu Selçuk Tepeli’nin bir haberi anons ederken gösterdiği tepkinin ve RTÜK cezalarının eleştirildiği Tele 1 yayınının cezalandırılması taleplerini değerlendirdi.

Üst kurulda; Ensar Vakfı ve TÜRGEV’in şikayeti üzerine CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun söz konusu vakıflar üzerinden Amerika’ya para aktarılması ile ilgili açıklamasını yayınlayan KRT TV, Tele 1, Halk TV ve Flash TV’ye yönelik “Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerini esas almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna engel olmamak zorundadır; soruşturulması basın meslek ilkeleri çerçevesinde mümkün olan haberler, soruşturulmaksızın veya doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlanamaz” yayın ilkesini ihlal ettikleri gerekçesi ile reklam yüzde 3’üne kadar idari para cezası ile cezalandırıldı.


İlgili Galeriler
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.